کد خبر : 83287

انواع شرایط فروش خودرو در ایران

داشتن خودرو آرزوی بسیاری از ماست. یک خودروی خوب می‎تواند در بخش قابل توجهی از هزینه‎های جابجایی و رفت‎وآمد ما صرفه‎جویی کرده و آرامش و آسایش خاطر را فراهم کند. اما با توجه به افزایش سرسام‎آور قیمت‎ها خرید خودرو برای بسیاری از ما یک هدف دست‎نیافتنی است. اما خوب است بدانید که خرید خودرو شرایط مختلفی دارد و شما می‎توانید با شرکت در قرعه‎‌کشی‎ها و فروش فوری یا اقساطی خودروسازان این مسیر را برای خود آسان‎تر کنید. شرایط فروش خودرو در این روش‎ها با یکدیگر متفاوت است و در ادامه این نوشته قصد داریم شما را با این شرایط آشنا کنیم.

خرید خودرو

انواع شرایط فروش خودرو در حال حاضر در ایران

روش‎های مختلفی برای فروش خودرو در ایران وجود دارد که از جمله آن‎ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش خرید نقد و اقساط انواع حودرو از شرکت ایران خودرو ٬ سایپا ٬ مدیران خودرو ٬ کرمان موتور و ...

فروش لیزینگی

در این روش شرکت لیزینیگ به عنوان واسطه بین خودروساز و مشتری عمل می‎کند و خودرو را به صورت اقساطی در اختیار مشتری نهایی قرار می‎دهد. بعد از پایان دوره لیزینگ مالکیت خودرو به مشتری انتقال داده می‌شود.

فروش فوری خودرو

این روش برای خودروهایی است که در بازار وجود دارد. فروش فوری خودرو در بازار آزاد با قیمت بیشتری نسبت به قیمت کارخانه انجام می‌شود.

پیش‌‎فروش خودرو

یکی دیگر از روش‎ها و شرایط فروش خودرو، پیش‌‎فروش آن است. این روش برای خودروهایی انجام می‌شود که قرار است تولید آن‎ها در آینده انجام شود. اصولا قیمت خودرو در این روش نسبت به بازار آزاد کمتر است و افراد بایستی مبلغ خاصی را به عنوان پیش‌پرداخت به حساب خودروساز واریز کنند. ممکن است زمان تحویل این خودروها بین چند ماه تا چند سال باشد.

فروش فوق‎العاده خودرو

این روش برای خرید خودروهایی است که شرکت خودروساز آن را با قیمت کارخانه عرضه می‎کند. فروش فوری ایران‎خودرو، فروش فوری سایپا، فروش فوری مدیران خودرو و فروش فوری کرمان‎ موتور از جمله این موارد هستند. بهتر است که برای اطلاع از زمان فروش فوق‎العاده این خودروها به طور مداوم وارد سایت آن‎ها شده و برنامه‎های فروش این خودروسازان را چک کنید.

روش های فروش خودرو در سامانه یکپارچه

یکی از سوالات خریداران خودرو این است که سامانه یکپارچه فروش نقدی و اقساطی خودرو چیست. در واقع این سامانه یک پلتفرم است که توسط وزارت صمت برای سازماندهی و برنامه‎ریزی هر چه بیشتر بازار خودرو و ایجاد شفافیت در آن تشکیل شده. با ایجاد این بستر، کلیه خودروسازان داخلی بایستی به جای پیش‌فروش یا فروش فوق‎العاده محصولات خود را از طریق این سامانه عرضه کنند. در این سامانه بازه زمانی مشخص برای عرضه خودرو در نظر گرفته می‌شود.

البته خوب است به این نکته اشاره کنیم که بنا بر اعلام معاون وزیر سمت، قرار بوداز 8 مهر 1402 فروش خودرو به صورت مستقیم و بدون استفاده از این پلتفرم انجام شودو سامانه یکپارچه صرفا نقش نظارتی خود را حفظ کند.

فروش فوری خودرو

فروش نقدی و اقساطی انواع خودرو در شرکت‎های خودروسازی داخلی

با توجه به تورم و گرانی‎ها، طی سال‎های اخیر سعی شده است تا شرایط فروش خودرو نسبت به قبل آسان‎تر شود. به همین خاطر خودروسازان داخلی شرایط خرید اقساطی را هم فراهم کرده‎اند. ایران‎خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور از جمله خودروسازانی هستند که این شرایط را مهیا کرده‎اند. اما شرایط فروش خودرو به صورت اقساطی چگونه است؟

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی خودرو در ایران خودرو یکی از خدماتی است که به شکل دوره‎ای توسط این شرکت اعلام شده و مورد توجه افراد بسیاری قرار می‎گیرد. از جمله خودروهایی که به شکل اقساطی در ایران خودرو ارائه می‌شود، می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پژو 206
  • هایما
  • پژو پارس
  • پژو 207
  • رانا
  • پژو 405
  • سمند
  • دانگ فنگ
  • هایما

فروش اقساطی سایپا

با توجه به اینکه خریداران اندکی می‎توانند اقدام به خرید نقدی اتومبیل کنند به همین خاطر سایپا نیز طرح‎هایی را برای خرید اقساطی محصولات خود در نظر گرفته است. خرید اقساطی سایپا در واقع نوعی قرارداد بین شما و فرد وام‎دهنده است که طی آن بایستی در ابتدا یک پیش‎پرداخت ارائه کنید و سپس خودرو به شما تحویل داده می‌شود. بعد از آن بایستی باقی قیمت خودرو را به شکل اقساط پرداخت کنید. واضح است که در این روش نرخ بهره اقساط نیز محاسبه خواهد شد. از جمله خودروهایی که سایپا به شکل اقساطی به فروش می‌رساند می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایپا 151، 131 و 111
  • تیبا 2 و تیبا صندوق‎دار
  • ساینا
  • کوییک دنده‎ای و فول پلاس اتومات
  • ساندرو اتومات و استپ‎وی
  • چانگان CS35
  • سراتو آپشنال

فروش اقساطی مدیران خودرو

مدیران خودرو نیز در بازه‎های زمانی مختلف اقدام به فروش خودرو به صورت اقساطی می‎کند. یکی از نکاتی که در وبسایت همین شرکت به صراحت بیان شده است این است که مشتریانی که به دنبال فروش مدیران خودرو به صورت اقساطی هستند به هیچ عنوان نباید چک برگشتی داشته باشند. به همین خاطر تایید خریدار صرفا بعد از اعتبارسنجی امکان‎پذیر خواهد بود.

مدیران خودرو را می‎توان یکی از بهترین شرکت‎های خودروساز در ایران دانست که در زمینه فروش محصولات MVM فعالیت می‎کند. فروش اقساطی در این شرکت نیز باعث افزایش بیشتر مشتریان آن شده. طبیعی است که قیمت خودرو به شکل اقساطی گران‎تر از خرید نقدی است. از جمله خودروهایی که به شکل اقساطی در ایران خودرو به فروش می‎‌رسد می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • MVM 315
  • MVM x55
  • X22 PRO MT
  • ARRIZO 5
  • ARRIZO 6 PRO

فروش اقساطی کرمان‎ موتور

شرایط فروش خودرو اقساطی برای محصولات کرمان موتور نیز وجود دارد. فروش اقساطی کلیه خودروهای این مجموعه از طریق شرکت مبین خودرو انجام می‌شود. فروش اقساطی کرمان‎ خودرو به شکل اقساط 12 تا 48 ماهه انجام شده و خودروهایی که زیر 600 میلیون باشند نیازی به معرفی ضامن نخواهند داشت. همچنین سند خودرو به نام متقاضی و در رهن بانک قرار می‎گیرد.

از دیگر شرایط فروش خودرو در کرمان موتور این است که پیش پرداخت تمامی خودروها همزمان با تحویل خودرو و بعد از تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود. همچنین به کل دوره اقساط مبلغ بیمه بدنه نیز اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که ادائه مدارک شغلی معتبر هنگام ثبت‎نام ضروری است. از جمله خودروهایی که به شکل اقساطی و با شرایط فروش خودرو مذکور ارائه می‌شوند می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • KMC
  • جک S5
  • جک S3

شرایط فروش خودرو

قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و در بازار + سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، روش‎های مختلفی برای خرید خودرو در ایران وجود دارد و شرایط فروش خودرو در این روش‎ها با یکدیگر متفاوت است. همچنین دیدیم که امکان خرید خودرو به شکل اقساطی نیز وجود دارد. در روش اقساطی نیاز است که مبلغی از قیمت خودرو را به صورت نقد پرداخت کرده و مابقی را در اقساط 12 تا 60 ماهه پرداخت کنید. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش فوری خودرو توسط خودروسازان داخلی دارید می‎توانید از طریق همین لینک وارد سایت بانک اول شده و جزئیات بیشتری را در اختیار داشته باشید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها