کد خبر : 83200

علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 چیست؟

اگر در سرعت 80 تا 100 کیلومتر در ساعت خودروی شما دچار لرزش فرمان می‌شود، در این مطلب تصمیم داریم درباره علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 و در واقع علت لرزش فرمان در سرعت بالا صحبت کنیم. بنابراین همراه ما باشید.

علت لرزش فرمان در سرعت بالا

بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت لوازم یدکی آریان یدک علت لرزش فرمان در سرعت بالا به 10 عامل بستگی دارد و در میان این 10 علت که در ادامه عنوان می‌شود می‌توانید موارد مرتبط با خودرو خود را پیدا کنید و در صورت نیاز به خرید لوازم یدکی می‌توانید از خدمات سایت آریان یدک در این زمینه استفاده نمایید.

  • بالانس نبودن لاستیک خودرو
  • قرارگیری نادرست چرخ خودرو
  • ناهماهنگی لاستیک خودرو در بخش جلو
  • از بین رفتن آج لاستیک خودرو
  • تنظیم نبودن فرمان
  • ضربه خوردن شاسی خودرو
  • خرابی محور چرخ خودرو
  • ایرادات مرتبط با سیستم ترمز
  • فرسودگی بلبرینگ
  • خرابی سیستم تعلیق

علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100

علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 در واقع همان علت لرزش فرمان در سرعت بالا است. در نظر داشته باشید که در صورت مشاهده لرزش فرمان در خودروی خود، باید هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد آن اقدام نمایید. برخی مواقع نیاز به لوازم یدکی خواهید داشت که آریان یدک بهترین سایت برای خرید لوازم یدکی خودرو است.

به طور کلی اولین چیزی که بعد از لرزش فرمان باید به سراغ آن بروید این است که نگاه کنید آیا چرخ ها و در واقع تایرها در وضعیت متعادل قرار دارند یا خیر؟ اگر متعادل بودند باید به سراغ بررسی سایش نامتعادل آج لاستیک خودرو بروید و اگر لاستیک خودرو مشکل داشت، آن را تعویض نمایید. به شما توصیه میکنیم مقاله‌ای که در زمینه عمر لاستیک ماشین در سایت آریان یدک نگارش شده است را مطالعه نمایید.

به طور کلی اگر به موقع موارد مرتبط با لاستیک خودرو را بررسی نکنید، به زودی باید علاوه بر مشکل لرزش فرمان خودرو، منتظر خرابی سیستم تعلیق خودرو باشید که هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. بنایراین به عمر لاستیک خودرو دقت داشته باشید و آن را به موقع تعویض نمایید.

بلبرینگ چرخ نیاز به روغن کاری دارد و در صورت معیوب شدن باید تعویض شود که می‌توانید از سایت آریان یدک نسبت به خرید لوازم یدکی و قطعات خودرو اقدام نمایید. همین تعویض به موقع بلبرینگ و یا روغن کاری بلبرینگ می‌توانید از بروز لرزش فرمان جلوگیری کند. خرابی بلبرینگ باعث می‌شود انتقال قدرت به چرخ‌ها به درستی صورت نگیرد و باعث لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 خواهد شد.

سیستم تعلیق خودرو که در حالت عموم، بیشتر روی کمک فنرها قرار دارد، از اجزای مختلفی تشکیل شده است و باید همه قطعات سیستم تعلق به درستی کار کنند تا ماشین لرزش نداشته باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که در خیابانهای پر از چاله و یا خیابانهای پر از دست انداز با سرعت بالا رانندگی می‌کنید، احتمال اینکه سیستم تعلیق ماشین آسیب ببیند وجود دارد و در نتیجه دچار لرزش فرمان خودرو خواهید شد.

ناهماهنگی چرخ جلو از دیگر موارد مرتبط با لرزش فرمان در سرعت بالا و حتی در سرعت پایین است. تصور کنید خودرو شما کارکرد قابل توجه دارد و عمر لاستیک تقریبا به پایان رسیده است. به هر علتی از جمله پنچر شدن لاستیک جلو سمت راننده، تصمیم می‌گیرید از لاستیک زاپاس استفاده نمایید. تصویر یک لاستیک نو به همراه آج و دیگر لاستیک کهنه با آج‌های از دست رفته و فرسوده. در چنین حالتی که تعادل برقرار نیست، لرزش فرمان طبیعی خواهد بود تا زمانی که از لاستیک برابر استفاده نمایید.

در تصادفات رانندگی که به شاسی ضربه وارد می‌شود می‌تواند موجب این مشکل خودرو نیز شود.

علت دیگر لرزش فرمان در سرعت بالا و در سرعت بین 80 تا 100 کیلومتر در ساعت این است که خود فرمان که اصل موضوع بشمار می‌رود تنظیم نیست و یا یکی از پیچ‌های آن شل شده باشد. در این حالت هر زمان فرمان را می‌چرخانید، لرزش فرمان به وضوح قابل مشاهده است.

در نهایت باید محور چرخ‌ها را بررسی نمایید، ممکن است محور چرخ‌ها و یا اتصالات مربوط به آن دچار مشکل شده باشد. این موضوع را یک تعمیرکار متوجه خواهد شد. با مراجعه به تعمیرگاه خودرو تمام عوامل مرتبط با لرزش فرمان بررسی خواهد شد اما اگر خودتان قرار است دست به کار شوید، ابتدا راحت ترین روش یعنی بررسی تایرها را انجام دهید.

آج فرسوده در تایر خودرو در سرعت‌های بالاتر از 100 کیلومتر در ساعت علاوه بر مشکل لرزش فرمان بسیار خطرناک است و می‌تواند موجب تصادف شود.

به یاد داشته باشید که علت لرزش فرمان در مواردی همچون در حالت درجا و در زمان ترمز گرفتن نیز همین دلایلی که عنوان شد را دارد، اما به طور کلی بیشتر افراد این لرزش را در سرعت 80 تا 100 تجربه می‌کنند. اگر در زمان ترمز گرفتن لرزش ایجاد می‌شود باید سیستم ترمز خودرو بررسی شود که حتما این موضوع باید توسط تعمیرکار انجام شود.

در پایان این مقاله فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک را به شما معرفی می‌کنیم که در هر زمان که به قطعه‌ای از خودرو نیاز پیدا کردید، می‌توانید به سایت آریان یدک مراجعه نمایید و خرید خود را به راحتی از طریق اینترنت و تلفن انجام دهید.

آریان یدک در خیابان ملت در طبقه اول پاساژ الماس قرار گرفته است و سایت آریان یدک برای خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو در دسترس مشتریان قرار دارد. باتوجه به اینکه Arianyadak واردکننده قطعات خودرو به ایران است و در بازار لوازم خودرو تهران سال‌هاست که خدمات‌رسانی می‌کند، انتخاب مناسبی برای خرید لوازم یدکی خودرو بشمار می‌رود.

در نظر داشته باشید خرید باکیفیت لوازم یدکی خودرو، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع علاوه بر اینکه باید از فروشگاهی خرید خود را انجام دهید که ارزانترین قیمت را به شما ارائه می‌کند، باید به فکر کیفیت قطعه خریداری شده نیز باشید. آریان یدک به شما تضمین اصالت کالا می‌دهد، قیمت مناسب را به شما ارائه می‌کند و پشتیبانی عالی دارد و قبل از خرید می‌توانید مشاوره رایگان در خصوص خرید لوازم یدکی دریافت نمایید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها