کد خبر : 83172

افزایش بدون مجوز قیمت این۲ خودرو ؟

افزایش بدون مجوز قیمت این۲ خودرو ؟

شرکت بهمن موتور قیمت دو محصول خود در زمستان امسال را حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده در حالی که برای این افزایش قیمت مجوزی از شورای رقابت دریافت نکرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری آنلاین، شرکت بهمن موتور فروش فوری ۲ خودروی مونتاژی (چینی) را از روز گذشته (دوشنبه ۲۳ بهمن) به ثبت نام‌کنندگان در سامانه یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ آغاز کرده است و این ثبت نام تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه سوم اسفند ادامه دارد.

براساس این اطلاعیه قیمت مصرف کننده فیدلیتی پرایم تیپ یک بصورت علی الحساب ۱۳.۳۱۰. ۰۰۰.۰۰۰ ریال و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۲ بصورت علی‌الحساب ۱۳.۳۵۳. ۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است.

در اطلاعیه این شرکت خودروساز آمده است: با توجه به موعد تحویل محصول فیدلیتی در طرح فروش فوق العاده (موعد تحویل ۹۰ روز کاری) و تحویل این خودرو در سال ۱۴۰۳، همه هزینه‌های مربوط به دیون دولتی شامل بیمه، مالیات و عوارض شماره گذاری، پلاک، مالیات بر ارزش افزوده و… به صورت عالی الحساب در قیمت مندرج در جدول زیر محاسبه شده و پس از نهایی شدن و اعلام این هزینه‌ها توسط مراجع ذیصلاح در سال ۱۴۰۳ پرداخت مابه التفاوت این مبلغ، به عهده مشتریان بوده و توسط آن‌ها پرداخت خواهد شد.

افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت این۲ خودرو بدون مجوز

این در حالی است که در اطلاعیه فروش آبان‌ماه امسال این خودروساز، قیمت مصرف‌کننده فیدلیتی پرایم تیپ یک به صورت علی الحساب ۱۱.۲۳۵. ۰۰۰.۰۰۰ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ بصورت علی الحساب ۱۱.۴۸۸. ۰۰۰.۰۰۰ تعیین شده بود.

همچنین در اطلاعیه فروش شهریورماه این شرکت خودروساز، قیمت مصرف‌کننده فیدلیتی پرایم تیپ یک به صورت علی‌الحساب ۱۱.۲۳۵. ۰۰۰.۰۰۰ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ بصورت علی الحساب ۱۱.۴۸۸. ۰۰۰.۰۰۰ تعیین شده بود که مقایسه قیمت این خودروها نشان می‌دهد قیمت مصرف کننده این خودروها در آبان ماه نسبت به شهریور ماه تغییری نداشته است.

افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت این۲ خودرو بدون مجوز

همچنین قیمت پایه (قیمت کارخانه) خودرو فیدلیتی ۵ نفره در تیر ماه امسال براساس اعلام شورای رقابت ۹۹۱.۰۸۲. ۰۰۰.۰۰۰ ریال و قیمت پایه خودرو فیدلیتی ۷ نفره در تیرماه امسال براساس اعلام شورای رقابت ۱۰.۱۳۶. ۶۵۳.۵۲۶ ریال تعیین شده بود.

افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت این۲ خودرو بدون مجوز

اما مقایسه قیمت عرضه مصرف کننده این خودرو در بهمن ماه امسال نسبت به آبان ماه و شهریور حاکی از آن که قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک در بهمن ماه نسبت به آبان ماه ۲.۰۷۵. ۰۰۰.۰۰۰ ریال و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۱.۸۶۵. ۰۰۰.۰۰۰ افزایش یافته است.

افزایش قیمت قابل توجه این دو خودرو توسط خودروساز در حالی رخ داده است که یک منبع آگاه در شورای رقابت به خبرنگار فارس، گفت: هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و قیمت‌گذاری خودرو نیز همچنان براساس مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت انجام می‌شود.

به گفته وی هیچ تغییری در نحوه قیمت‌گذاری خودرو ایجاد نشده است و خودروسازان همچنان مکلف به رعایت قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها