کد خبر : 83017

این خودروسازان جریمه می‌شوند

این خودروسازان جریمه می‌شوند

وزیر صمت درخصوص چرایی عدم کیفیت برخی از خودرو‌های داخلی، اظهار داشت: برخی از خودرو‌های داخلی نه تنها سه برابر بلکه به دلیل خرابی خودرو شاید ۵ برابر استاندارد جهانی مصرف سوخت داشته باشند.

به گزارش خودروتک ، عباس علی آبادی، وزیر صمت درخصوص چرایی عدم کیفیت برخی از خودرو‌های داخلی، اظهار داشت: برخی از خودرو‌های داخلی نه تنها سه برابر بلکه به دلیل خرابی خودرو شاید ۵ برابر استاندارد جهانی مصرف سوخت داشته باشند، اما خودرو‌هایی که امروز تولید می‌شود مطابق با استاندارد‌های روز دنیاست و سعی می‌شود ماشین‌هایی که امروز تولید می‌شوند یا از این پس تولید خواهند شد، مطابق با استاندارد‌های بین المللی باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که استاندارد با کیفیت متفاوت است، ممکن است یک خودرویی استاندارد گرفته باشد، اما به دلیل اینکه دچار خرابی و نقص شده یا سازنده دقت لازم را در رعایت استاندارد نکرده، این خودرو از کیفیت لازم برخوردار نباشد، تأکید من این است که بحث کیفیت متفاوت از استاندارد است و باید دنبال شود.

وی تأکید کرد: بزرگترین سرمایه گذاری که انجام شده، رسیدن به اهداف کیفی متناسب با استاندارد‌های روز دنیاست.

آقای علی آبادی بیان کرد: ما استاندارد‌ها را دنبال و به خودروسازان ابلاغ کردیم. این استاندارد‌ها دقیقاً مطابق با استاندارد‌ها در دنیاست، ولی ممکن است که در این روند تخلفی صورت بگیرد که باید رسیدگی شود یا ممکن است که خودرویی خراب باشد که باید در جهت رفع خرابی یا نقص این خودرو حرکت کرد.

وی درباره اینکه به چه صورت می‌توان برخی از خودروسازان را به سمت اصلاح کیفیت خودرو‌ها سوق داد، گفت: در دنیا کمپانی‌های بسیار بزرگ به دلیل اینکه استانداردی را در ساخت خودرو رعایت نکردند، جریمه می‌شوند.

علی آبادی با تأکید بر اینکه امروز در صنعت خودروسازی به سمت اصلاح کیفیت پیش رفتیم، اظهار داشت: با تولید خودرو‌های هیبریدی شاهد تحولی در این صنعت خواهیم بود. در بسیاری از کشور‌ها روند روبه رشدی برای خودرو‌های برقی را شاهدیم که ما نیز با این تحول دنیا همراه شدیم.

 
منبع: شفقنا
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها